Tantramiddag Shiva/Shakti


Me voorbereidend op dit thema, herbezinning op belangrijke vragen:
Hoe zit het met de balans tussen mijn mannelijke en vrouwelijke aspecten?
Hoe verhoud ik me tot de God/Godin? In hoeverre ben ik bereid om hun kracht toe te laten in mijn leven?
De belangrijkste vraag bleek:
Wat roept me om naar deze workshop te gaan?
10272723_752949071460426_1190758719738187634_oKennelijk werd ik geroepen door een Kris: de kling is behoorlijk aangetast door roest, maar de greep sprak me meteen aan, het is een vogel-totem!

10687294_752949074793759_6227661038071046350_o

Op een of andere manier appelleert dit aan mijn beleving van mannelijke kracht via Kraanvogel!
Tijdens de oefening van de doorgaande ademhaling, waarbij de in en uitademing in elkaar overgaan, komt dit aspect weer heel sterk door mijn lijf.

De oefenruimte was deze keer weer de yurt, heel intiem en beschut…in zo’n tent moeten mijn verre voorouders gereisd hebben van Noord-China naar Zuid-China!
We waren met een kleine groep: twee begeleiders, vier deelnemers.
Deze keer heb ik een leuke oefenpartner getroffen, haar had ik nog nooit ontmoet (pas veel later kwamen we er achter dat we elkaar al kenden via social media).

Ik heb genoten van verschillende oefeningen: elkaar ruiken/voelen, aanraken, masseren.
Het was een geslaagde middag!

 

Geef een reactie

