Samhain 2014


samhain 2014

Afgelopen periode kreeg ik steeds meer inspiratie om te werken met de anderlingen van de bijzondere werkelijkheid:
Geesten van overledenen, huisgeesten, geesten van het land, geleidegeesten.
Ze kloppen bij me aan, komen op mijn pad…
Dit had ik eigenlijk al in mijn kleuterjaren, maar toen kon ik er nog niet mee omgaan.
Gaandeweg verwerf ik kennis en vaardigheden, waarmee ik aan de slag kan.

spirit dollEen tijdje terug beantwoordde ik de hulproep van deze pop, ik heb haar een tijdlang te logeren gehad. Ze is krachtig, maar ook onrustig.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat de geest, die de pop bezielt, eigenlijk niet meer thuishoort in deze wereld, het is (volgens twee onafhankelijke waarnemers) een verloren ziel die na onverwachts sterven gevangen raakte in de pop.

Deze avond heb ik een kort ritueel gedaan:
Eerst bij mijn altaar al mijn helpers in huis bedankt voor hun aanwezigheid en steun tot nog toe, ze wat eten en drinken aangeboden.
Vervolgens hun gevraagd om de verloren ziel te helpen met de reis naar het Licht in de andere wereld, nu de sluier tussen de werelden het reizen makkelijker maakt.
Tenslotte ben ik naar de pop gegaan, om de verloren ziel toe te spreken.
Reis verder naar het Licht, nu de sluier tussen de werelden dunner is heb je de kans.

Ik hoop dat de verloren ziel, met de hulp van de helpers, de weg weet te vinden.

Een gedachte over “Samhain 2014

Geef een reactie

