Drie introductie workshops ‘Siberisch Sjamanisme’


Op facebook zag ik de oproep: wie gaat er met me mee naar de open dag ‘Siberisch Sjamanisme’ ?
Dit paste precies in de stroom van het moment: de vrager, de oproep en het onderwerp.
Ik voelde me dus geroepen om naar de workshops sjamanisme te gaan, het spoor dat ik op dit moment volg.
Met mijn reisgezel kon ik meteen goed in gesprek komen, de lange reis vloog om!

Hoewel ik geen klik heb met de workshopleider, weet ik wel dat ze een krachtige cirkel van drummers en zangers om zich heen heeft, die klanken helpen me goed bij trancewerk.

Workshop 1: Way of the Heart, hoe ver volg jij jouw hart ?
De trommels en gezangen brachten me snel in contact met Beer, ik voelde zijn kracht door me heen stromen.
Dat is wat ik nodig heb om mijn hart te volgen, het aanboren van mijn innerlijke kracht.

Workshop 2: Totemcall, the call of your totem
Onder begeleiding van de trommels en gezangen liepen we deosil de cirkel.
Deze keer hielp Slang me om mijn orakel te kiezen. Het was Haai!
Beelden: bloeddorst, doelgerichtheid, vasthoudendheid. Kwaliteiten die ik kan inzetten om mijn doel te bereiken.

Workshop 3: Sjamanistische Dromengroep
Oefening in tweetallen: de reiziger gaat in de droom, de passagier zit achter hem en houdt met een hand contact om te voelen wat er met de ander gebeurt, terwijl de trommels en gezangen de droomstaat oproepen.
Over mijn droom zal ik elders uitwijden…

 

Geef een reactie

