Workshop indisch energiewerk 2


Vandaag is het zover, Richard geeft zijn workshop bij mij thuis!
Door een last-minute afzegging waren we nu met twee mannen en twee vrouwen.
Ondertussen was mijn buurman nog bezig met wat extra beveiliging aan te brengen in mijn huis.
Deze sessie liep anders dan gepland, ik ervaarde nog de onrust van de recente inbraak.

Gelukkig hadden we een leuk groepje deelnemers bij elkaar. De ene vrouw bleek een buurtgenoot te zijn die ik al eerder had ontmoet op het dorpsplein, de andere was een leuke indo.

Oefeningen:

Krachtvoorwerp maken (van beschreven bananenblad) en laden met intentie: wat is op dit moment het belangrijkste in je leven? Voor mij zijn het de hartsverbindingen die ik heb in mijn wijk (behulpzame buren naast mij, een lieve buurvrouw verderop)

Gronden, innerlijke kracht verzamelen (zitten als een berg), grenzen aangeven; het krachtvoorwerp gebruiken bij het ‘lezen’ van iemand.
Deze keer werd ook expliciet duidelijk dat kracht voor positieve en negatieve doeleinden gebruikt kan worden, maar dat in de workshop alleen positief gebruik aangeboden zou worden!

Een goede tip voor extra bescherming van het huis: spiegels laden met intentie, dan plaatsen  voor het raam richting straat.
Doet me denken aan fengshui-principes!

Afgesloten met een healing van Richard voor iedereen, dat had ik wel nodig, vond ook wel interessant om te zien hoe hij op klassiek sjamanistische wijze energie bij iemand inblies.

Na afloop nog even samen eten en gezellig napraten, dan ieder weer zijns weegs.

Terugkijkend, vind ik fijn dat de basisprincipes (gronden, centeren, focus) helder worden aangeboden op een manier dat zowel beginners als gevorderden er iets mee kunnen.

Ondertussen is extra beveiliging in mijn huis geplaatst door mijn buurman, daar ben ik ook blij mee!

Geef een reactie

