Droom: de Broederschap


We vormen een hechte groep mannen, een Broederschap van genezers en zielzorgers…

Op een dag kom ik een leuke broeder alleen tegen, we flirten wat en lopen hand in hand.
Als we de grote groep weer tegen komen zeg ik met een lach: ‘dit is mijn coming out’ , maar ik zeg erna dat het een grap is. Ik laat de man los maar herinner me hoe prettig het was om met hem hand in hand te lopen.

….

De Broederschap wordt verdacht van hekserij en wordt in de gaten gehouden door de overheid.
ik heb een gesprek met een bevriende officier, die ondanks de vriendschappelijke banden ook zijn verdenkingen heeft. Een tegenstander heeft een klacht ingediend: in een confrontatie van mij had hij het gevoel dat hij achteruit werd geworpen door een stoot van mijn energie tegen zijn hartstreek.

Een gevaarlijke gek komt aan de macht: Ras-Putin!
Hij zorgt ervoor dat de Broederschap wordt vervolgd; we mogen geen ritueel deeg meer gebruiken.
Een spion doet zich voor als volgeling en vraagt me om wat ritueel deeg, maar als ik het geef doet hij aangifte.
De vervolgingen worden erger, de publieke opinie wordt door de propaganda tegen ons opgezet, wij duiken onder of gaan undercover.
Een paar worden gevangen en gemarteld.
Ik ontdek in de gevangenis een van de gemartelden, ze hadden van zijn rechtervoet de twee grootste tenen uitgebeend, hij had door de martelingen alle beschuldigingen toegegeven, en meerdere broeders aangegeven.

De Broederschap organiseert een reddingsactie: via een ondergrondse gang bevrijden we onze gevangen broeders.
Een paar broeders zijn overleden, hun zielen zijn blijven hangen in de tussenwereld, ‘gevangen door de elfen’.
Met een paar Broeders ga ik naar de tussenwereld, we vinden de gevangenen in elfenland, en nemen ze mee naar de benedenwereld, ‘paying a thithe to Hell’ zegt de buitenwereld, maar voor ons is het een bevrijden van dolende zielen, die nu kunnen rusten in het dodenrijk.

Thema’s:
Ik word geintrigeerd in het verschijnsel androgynie, bisexualiteit, transgender; het is magisch, nu begrijp ik steeds beter waarom ze in het sjamanisme zo’n bijzondere plek hebben!
Verder spelen er thema’s uit de actualiteit: de gekte van Putin, Wilders.

Een gedachte over “Droom: de Broederschap

Geef een reactie

