Sjamanistisch festival, volle maan oktober 2013 te Rotterdam


Reis van Amsterdam naar Rotterdam Noord was een beproeving:
Onderweg werd bij Muiderpoort aangegeven dat we beter konde overstappen omdat ergens verderop het traject ‘een aanrijding met een persoon’ had plaatsgevonden.  Ik denk meteen aan een springer.
De beste route bleek terug naar CS, overstappen bij Rotterdam. Toen bleek de tram weer anders te lopen, alsnog overstappen op bus.
Gelukkig waren op tijd, de deuren van het gebouw gingen net open…

Voor de openings-workshops kregen we een lootje, het lot zou bepalen bij welke we zouden beginnen.
Toen bleek ik ingeloot bij ‘institute of siberian shamanism’, dat zou normaliter niet  mijn eerste keus geweest zijn, maar ik was wel benieuwd wat dit orakel me te vertellen zou hebben.
Ze begonnen met krachtig trommelen en zingen, om ons contact te laten maken met Wolf.
Ik maakte contact met Grote Boze Wolf, en toen ik die energie door mijn lijf liet gaan voelde ik zijn woeste bloeddorst: hij wil bijten, verscheuren, bloed drinken. Als zijn tegenstander te dichtbij zou komen dan zou hij die bespringen en de strot doorbijten.

Tweede workshop: De stilte van de drum
Dit was mijn tweede keus, omdat drumcirkel was uitgevallen.
Het bleek een soort Osho-style Dynamic meditation, met gebruik van Gabrielle Roths “Vijf ritmes”, ondersteund met sjamanendrum.
Het deed me goed om de vijf ritmes te koppelen aan elementen en ‘dieren’:
Aarde- beer
Water-slang
Lucht-kraanvogel
Vuur-aap
Spirit-mens

Bij het laatste element ging het om in de stilte contact met hemel-licht, om dat omlaag in je lichaam te brengen.
Voor mij werkte het beter om eerst te gronden,  daarna pas contact te maken met hemel-energie
Deze rustgevende sessie was een goede tegenhanger voor het zware donkere van de vorige sessie.

Derde workshop: Bear dreaming
Roelien & Peter riepen Beer op via geleide fantasie, van daar uit konden we werken met
Bear-Healing. Deze sessie bleef meer aan de oppervlak.

Vierde workshop: there is a crack in everything…
Tineke & Hanneke deden voorouderlijke familie-opstellingen. Bijzondere om te zien hoe representaties in het veld de energie van de ruimte zwaarder of lichter maken!
Verassing: ik word opgesteld als lingam, dat aspect manifesteer ikzelf zelden, dat werd tijd!

Terugreizend met charmant gezelschap, nog napraten over onze impressies, vloog de thuisreis al te snel voorbij.

Geef een reactie

