VAKANTIE ANDERS ontmoetingsmiddag


Vandaag was ik voor het eerst bij VAKANTIE ANDERS ontmoetingsmiddag.

Nu was ik die organisatie al drie jaar geleden tegengekomen tijdens een zomerweekeinde die ze samen organiseerden met Rainbow Dimensions, maar was ik nooit bij een ontmoetingsmiddag geweest.

De aanleiding om nu hierheen te gaan, was mijn idee om tijdens de jaarwisseling taiji-qigong aan te bieden voor het programma. Het leek me wel leuk om van tevoren kennis te maken met de organisatie en andere deelnemers, en om als voorproefje wat taiji-qigong oefeningen te gaan doen met de groep.

Het was nog een hele uitdaging om erheen te komen:
OV-staking, dus moest ik met de fiets via de pont naar het station. Van Amsterdam naar Den Bosch een uurtje in de trein, en aldaar een kwartier wachten op de treintaxi die via Vught naar Vlijmen ging.
De ontmoetingsplek was deze keer op een industrieterrein in het midden van niets, maar toen ik eenmaal binnenkwam was het fijn om te kunnen onstpannen in een warme en kleurige ruimte met leuke mensen.
Ik raakte al snel in gesprek met Ingrid over sjamanisme, en vond een groot aantal raakvlakken!
De middag werd gevuld met mini-workshops: na de kennismakingsronde mocht ik de spits afbijten met kraanvogel-oefeningen van taiji-qigong, daarna volgden anderen met diverse andere oefeningen, de laatste werd gedaan door Ingrid met een native american  adelaars-lied, waarbij ze op speelse manier een koppeling maakte met de eerder beoefende vogel-bewegingen.
Na al die oefeningen konden we tot rust komen met een dreamtime healing concert , heerlijk ontspannend!
We sloten af zoals we waren begonnen, in de cirkel.
Er was nog even tijd om na te praten bij de thee, dan werd het tijd om naar huis te gaan.
De hele dag was het koud en mistig geweest, maar binnen was het heerlijk warm en licht geweest, met leuke oefeningen en fijne ontmoetingen!

Geef een reactie

