Dialoog met J over een droom “de logeerpartij”


Je organiseerde jouw housewarming in het huis dat je deelt met D.
We waren met ons vieren: Jij, D., een man, en ik.

Aan het einde van het feest mochten wij mannen bij jullie logeren:
Hij bij jou, ik bij D.

Je vroeg me nog of ik dat OK vond…

Ik had geen bezwaar, maar had liever die andere kamer gehad.

😉

Anonymous said…

Een kamer delen met iemand die tweede keus is? Dat lijkt me dat je veel te gemakkelijk toegeeft en daardoor je eigen behoeftes en verlangens uit het oog verliest? Hoe waren je emoties bij die droom? Voelde je teleurstelling? Of juist helemaal niet?
Liefie, zoals de situatie nu is, denk ik dat het wel klopt op een bepaalde manier. Hoewel ik vermoed dat de personen in werkelijkheid niet die personen zijn, maar je een deel van je eigen persoonlijkheid laten zien. Twee vrouwelijke delen en twee mannelijke. Misschien wil je (misschien ook wat vergezocht) iemand anders zijn? Af en toe het andere mannelijke gedeelte? 
Dikke kus E.

Lieve E,

Ik heb inderdaad de neiging om mijn eigen verlangens en behoeftes opzij te zetten terwille van de ander, dat breekt me dan wel eens op.
Als ik heel diep naar binnen kijk, had ik die kamerindeling liever anders gewild.

Zoals het nu is, klopt de uiteindelijke kamerindeling toch wel beter dan ik wenste.

Dat andere mannelijke deel van mezelf, die zou ik inderdaad wat meer ruimte kunnen geven.

Love you too

Geef een reactie

