Biodanza @ Cat: Ruimte innemen


Pril begin februari 2011, Imbolc, Chinees Nieuwjaar van het Konijn: Allerlei magische momenten vallen samen.

Deze avond deed ik mee aan een proefles Biodanza bij Cat in het Zonnehuis.

Een oude vriendin had me getipt dat dit bij mij om de hoek gaande was, en Cat had me uitgenodigd voor een les.
Aan de telefoon hadden we al een prettig gesprek, haar website zag er goed uit, dus ik was benieuwd hoe ze in het echt zou zijn. 

Het was een klein maar intiem gezelschap, we begonnen met een korte voorstelronde in de cirkel, en het bewegen erna begon vanuit de kring. Ja, de cirkel trekken en gronden, maar dan op biodanza-manier met muziek.

Het thema van vanavond was "Ruimte innemen", dat deden we met verschillende soorten muziek, ritmes en oefeningen.
Voor mij wel het thema dat me al een tijdje bezig houdt in het dagelijkse leven: mijn ruimte innemen in relaties, werk, woonomgeving. Steeds weer een uitdaging, door mijn ruimte in te nemen word ik zichtbaar, daarvoor moet ik mezelf ook kwetsbaar durven opstellen.

Andere voorbijkomende thema's die voor mij bijzonder betekenisvol waren in de context van mijn ontwikkelingen:

  • contact met de aarde maken via mijn voeten, het ritme van de aarde door mijn lijf laten gaan. 
  • 'fleeting encounters' ('vloeiende ontmoetingen'), we komen elkaar tegen, maken verbinding en laten weer los, steeds weer nieuwe ontmoetingen en ook weer terug bij onszelf.
  • vanuit eigen ritme de ander ontmoeten, samen een ritme aangaan en daarna weer in eigen ritme.

De avond vloog om, door deze intense dans-ontmoetingen, ik vond het een bijzonder fijne ontmoeting om aan te gaan! 

Merry Meet, Merry Part and Merry Meet Again!

🙂

 

Geef een reactie

