Hoe spiritueel ben jij?


Er zijn in New-Age kringen een aantal ‘bijzondere’ labels: NTK, kristalkinderen, indigokinderen, het lijkt wel op een race om je kind zo bijzonder mogelijk te labelen.

“Mijn kind is héél bijzonder” is kennelijk een ouderlijke reflex waar de diverse hypes (al dan niet com mercieel) graag op inspelen.

Nog zo’n label: HSP! “Ik ben héél gevoelig, héél HSP, dus héél spiritueel.

Maar als je goed naar de veelgenoemde kenmerken kijkt, zijn er veel overeenkomsten met het autistisch spectrum.

Ik kom die grondhouding van ‘bijzonder willen zijn’ te vaak tegen in New-Age kringen, daar erger ik me wel eens aan, dan denk ik:
Okee, je bent heldervoelend, communiceert met geesten en zo, wat is daar zo bijzonder aan?

Toen ik op Java woonde, was het heel normaal dat iemand zoiets ervaart, geen reden voor borstklopperij!

Geef een reactie

