Grote Schoonmaak


Een tijdje terug was ik de bende in mijn huishouden helemaal zat.
Omdat ik een volle agenda heb (werk, familie, vrienden, ME-time), kom ik er niet aan toe om het huishouden echt goed te doen.

Ik plaatste een oproepje bij The Giftbox (“Durf te vragen, durf te ontvangen”).
Pff, zomaar on hulp vragen zonder meteen iets daartegenover te stellen, dat valt niet mee.
Mijn neiging is om meteen een dienstenruil voor te stellen, of een financiele vergoeding.
Dit was dus voor mij een goede oefening!

In de loop van een week raakte ik in gesprek met een vrouw die mijn familie goed had geholpen met hand-en-spandiensten; van haar wist ik dat ze een extraatje goed kon gebruiken, dus heb ik haar gevraagd om me te helpen.
Ze kwam met een vriendin, die ook eerder onze familie had geholpen.
Samen gingen ze een dagdeel aan de slag in mijn huis; ik deed wat boodschappen voor het noodzakelijke schoonmaakspul en ging erna tuinieren (onkruid wieden, composthoop bijvullen) want zien werken doet werken.

Toen het huis helemaal schoon was, heb ik mijn helpers blijgemaakt met zo’n gekleurd papiertje van de Staat; is het niet wonderlijk dat deze maatschappij vodden verwerkt tot handelskralen van de moderne wereld?
De rest van die dag heb ik genoten van een opgeruimd huis, ik realiseerde me dat er veel ballast van me was afgevallen, al die (on)bewuste ergernis aan rommel was weggewerkt.
Verschillende voorwerpen waren anders neergezet, dat was ook verfrissend om te zien!

PS. ik krijg meteen weer nieuwe inspiratie om te bloggen!

Geef een reactie

