OV Kafkaart deel 3


Vrijdag 16 april was ik bij de OV-servicedesk te Amsterdam met de 2 (twee) brieven die ik ontving van Klantenservice OV Chipkaart op 7 april resp. gedateerd 27 maart en 1 april .

Op de brief van 27 maart stond:
“Op 25 maart 2010 is uw OV-chipkaart automatisch opgeladen met 10 euro.
Daarna is het niet gelukt om dit bedrag van uw bankrekening 123456789 te incasseren.”
Op de brief van 1 april stond:
“Op 25 maart 2010 is uw OV-chipkaart automatisch opgeladen met 90 euro.
Daarna is het niet gelukt om dit bedrag van uw bankrekening 123456789 te incasseren.”

Voor de goede orde wilde ik nogmaals vermelden, dat ik geen reactie heb gehad van Klantenservice op de brief die ik verstuurde op 07 april naar aanleiding van blokkering chipkaart (deze brief heeft de brieven van Klantenservice dd & april gekruist) en de brief van 08 april (bezwaar over de verkeerde gang van zaken: verkeerd bedrag, verkeerd banknummer, etc.).

Conform de tot nog toe ontvangen instructies ben ik met de brieven van Klantenservice naar het OVservicedesk te Amsterdam gegaan om betalingsachterstanden af te handelen.
De baliemedewerker heeft na betaling van 10 euro mijn chipkaart gedeblokkeerd, de brief van 27 maart is afgehandeld.
Helaas kon de baliemedewerker verder niets met de brief van 1 april: “de kaart is gedeblokkeerd, verder kan ik niets doen”; hij was niet in staat om de eventuele betalingsachterstand van 90 (negentig) euro te achterhalen en af te handelen en verwees mij weer terug naar Translink; ditzelfde verhaal kreeg ik ook te horen bij OV-Servicesk Amersfoort.

Aangezien OV-Servicesk me niet verder kan helpen met de afhandeling van de eventuele betalingsachterstand van 90 (negentig) euro, moet Translink mij specificaties sturen waaruit zou blijken dat de achterstand zou blijken, en tevens mij in de gelegenheid stellen om dit verder af te handelen.

Van deze kwestie zal ook melding gemaakt worden bij de relevante klantenbelangenorganisaties.
Ovkafkaart3

Geef een reactie

