OV Kafkaart


Nu heb ik zo’n mooie pasfoto op mijn persoonlijke OV Kafkaart, waarvan critici beweren dat alle info over reisgedrag goed wordt bewaard. Het ding wordt automatisch opgeladen als er te weinig saldo op staat, je kan precies zien waar en wanneer ik in en uitstapte, hoeveel de reis kostte, en de momenten dat het werd opgeladen via mijn bankgiro.

Melding van het poortje op 1 april (nee dit is geen grap): kaart geblokkeerd!
Huh?

Doorvragen bij kaartverkoop Harderwijk, staat er een bordje dat ze niet kunnen helpen.

Nagevraagd bij dat betaalnummer 0900 van Klantenservice, vertellen ze mij dat ze me in Harderwijk wel hadden moeten helpen.

Terug naar Harderwijk, zeggen ze nogmaals dat ze alleen kaartverkoop doen en geen service, en dat ze balen dat Klantenservice telkens wat anders beweert.

Doorreizen naar Utrecht, daar wordt bij de Servicedesk bevestigd dat de kaart is geblokkeerd is door GVB (huh?) en dat ze dat niet voor me kunnen oplossen.

Verder gereisd naar Amsterdam, Servicedesk NS verwijst me door naar GVB omdat daar de blokkade plaatsvond.

Doorvragen bij GVB, daar maken ze een uitdraai, waarin blokkade zichtbaar wordt, reden onbekend, ik word doorverwezen naar een ander betaalnummer 0900 van Translink, het zou te maken hebben met mislukte pogingen tot automatisch opladen.

Weer bellen met een betaalnummer: Volgens Translink moet ik, zodra mijn kaart is geblokkeerd, een brief krijgen waarin procedure staat voor deblokkering.
Ondertussen heb ik een acuut probleem met mijn OVchipkaart die ze nu nog niet kunnen oplossen.

Wordt vervolgd…

Een gedachte over “OV Kafkaart

Geef een reactie

