Oude zielen vs nieuwe zielen


Het idee van oude vs nieuwe zielen komt uit de  New Age, waarschijnlijk overgenomen uit de theosofie, het idee is kennelijk dat zielen die al heel vaak gereincarneerd zijn de titel ‘oude zielen’ krijgen terwijl zielen met weinig reincarnatie-ervaring ‘nieuwe zielen’ worden genoemd.
Van oude zielen wordt verondersteld dat ze meer ervaring en dus meer wijsheid hebben vergaard dan jonge zielen.

Daar valt natuurlijk tegen te werpen, dat een oude ziel ondanks zoveel reincarnaties is ‘blijven zitten’ en de leerschool nogmaals moet overdoen terwijl nieuwe zielen het potentieel hebben om binnen 1 leven te slagen.

Waar die nieuwe zielen vandaan moeten komen is me ook niet duidelijk, het lijkt erop dat er steeds meer bijgemaakt moeten worden om de overbevolking van de aarde bij te houden.

3 gedachten over “Oude zielen vs nieuwe zielen

  1. Hebben oude zielen hier op aarde een korter leven.
    Mijn kleinzoon van bijna 4 jaar weet altijd beter hoe het moet en praat als een volwassenen terwijl hij ook een kleuter is.
    Van kleins dat hij kan praten ziet hij in zijn slaapkamer een man in witte kleding.
    Dan is deze man boos op hem of zoals in het verleden wordt hij geslagen door hem.
    Wat moeten wij hiervan denken.
    Kan iemand een antwoordt op geven. Alvast bedankt.

  2. Dag y,

    Oude zielen hebben net als jonge zielen , net als iedereen, nog bepaalde zaken te leren/te doorleven op aarde. Dit zegt niets over zijn of haar aardse tijd om te sterven. Veel kinderen zien nog onze gidsen, entiteiten, waar wij dat zicht al verloren zijn. Sommigen worden al zo verschrikkelijk wijs geboren.

    Als de kleine echt veel last van de entiteit heeft, zou ik toch eens proberen of er niet hulp van een paranormaal iemand kan komen.
    Ook kan je met de kleine proberen te praten dat het niets engs is, en dat communiceren soms kan helpen. Die man is waarschijnlijk verdwaalt en kan het licht niet vinden, en zoekt daarom contact.

    Veel sterkte, en liefs

  3. Ik ben een oude ziel, dat weet ik zeker! Ik ben 21, maar ik voel me stok oud. Ik herinner me dingen die ik in dit leven niet heb meegemaakt. Ik draag veel verdriet met me mee, en veel pijn. Maar tegelijk ook veel kracht en blijschap. Ik heb een andere taal die mensen blijkbaar beter verstaan dan als ik praat, en dat is muziek. Ik ben al 5 jaar bezig om een goeie gitarist te worden, en de noten die ik speel, is allemaal van een vorig leven, of zelfs van een andere dementie. Ik heb Steve Lukather ontmoet en ik voelde me thuis bij hem. Alsof ik hem van een vorig leven kende… maar goed, ik weet dat wij allemaal iets te leren hebben. En de dingen die we meemaaken draagt veel angst met ons mee, omdat we nooit weten hoe het veder afloopt. Wat mij levend heeft gehouden is dat ik hier ben voor een reden, en geen zin heb om alles weer overnieuw te doen, want dat is iets wat ik niet aan kan! Ik wens iedereen veel sterkte toe met zijn pad die word bewandeld!

Geef een reactie

