Hoe ziet esoterie eruit in de volgende generatie?


In navolging van William Gibson, postuleer ik de doorbraak van Neuromancy, een cross-over van virtual reality & magick: een vorm van magie waarbij de magus regelrecht met zijn geest communiceert met de wereldwijde artificiele intelligentie.

Wat denk jij?

9 gedachten over “Hoe ziet esoterie eruit in de volgende generatie?

  1. Nee daar voel ik helemaal niets bij, idd niet bij dat artificial … ik denk wel dat we makkelijk met elkaar en lichtwezens kunnen communiceren door de hogere trillingsfrequentie van Het Al, maar artificial, nope, daar krijg ik nix bij …
    Klavertje Vier voor Jullie
    klik

    Hartegroet – Mimus en Lilus –

  2. Hm, misschien meer iets als telekinese met de bits in de PC, drop&drag met de geest. Google als virtuele wichelroede om wat zoek is te vinden (daar is nog een leuke cartoon van, van Fokke en Sukke: “Waar is mijn agenda?” “Volgens Google zou die op je bureau moeten liggen”).
    Directe neuro-communicatie met de buzz van Internet en andere netwerken.

    Lijkt me wel wat. Ik kan me er wel iets bij voorstellen.

  3. Net als @only Emmy vind ik dit ook niks hoor 😦
    Mijns inziens is alles wat met zulke zaken te maken heeft gevaarlijk. Je stelt je zo open voor een geestelijke invloed waarvan je de bron niet weet… 😦 brrrr, ik blijf er verre van!

  4. Door mediamanipulatie is het goed mogelijk om intentioneel het bewustzijn van de toeschouwer te veranderen in een specifieke richting, in feite is propaganda via massamedia al een moderne vorm van magie (in de zin van verandering van bewustzijn door middel van de wil).

Geef een reactie

