s1ngle & dagelijks leven


In het parool kijk ik graag naar de tekeningen van s1ngle (Hanco Kolk en Peter de Wit) en dagelijks leven (Peter Verstraaten). Vaak van die hele rake herkenningsmomenten, vooral als ik mijn eigen gekte op het gebied van relaties tegenkom in een cartoon. Ik wil enerzijds wel graag een leuke vrouw tegenkomen, maar ze moet niet meteen gaan praten over samenwonen, trouwen, kinderen krijgen, want dan krijg ik het benauwd. Na 10 jaar verstandshuwelijk en 6 jaar gelukkig gescheiden, ben ik blij met mijn zelfstandige woning en mijn vriendenkring, maar nu ben ik wel zover dat ik een weekend-relatie wel aan zou kunnen.

2 gedachten over “s1ngle & dagelijks leven

  1. Ik kijk en lees ook dagelijks de tekeningen van single en vind ze af en toe ook herkenbaar. Ze zijn in ieder geval heel erg leuk. Jou stuk hierboven is ook herkenbaar als iets te dichtbij komt krijg ik het ook benauwd en neem ik afstand. Ik zou aan de ene kant wel een relatie willen maar aan de andere kant vind ik het prima zo. We zien wel waar het schip strand!

  2. Nu heb ik al twee dochters, ik heb me al voortgeplant en voel geen dwang meer van de biologische klok, maar voor single vrouwen die (nog) geen kinderen hebben kan de kinderwens een extra complicatie zijn.
    Singles met kinderen is dan weer een ander probleeem:
    Wat als de kinderen niet met elkaar of met de andere partij kunnen opschieten?

Geef een reactie

